Jolanda Pikkaart tekstschrijver freelance journaliste en schrijfster

Artikelen > Natuur > Recensie 'De Droomwandeling'

Recensie 'De Droomwandeling'

‘De Droomwandeling’, het debuut van Marlies Bouten
Een wandeling in de natuur zorgt voor ontspanning, ontdekken en nieuwe energie. Maar wat als je niet meer naar buiten kunt? De natuur niet kunt zien of de natuur wilt beleven in een meditatie? De Droomwandeling leest als een meditatie en je ontwaakt weer met humor. Even beleef je de natuur, zelfs achter je bureau of liggend in je bed. Gewoon omdat je even een pauze wilt of omdat je helaas zelf de natuur niet meer echt buiten kunt beleven. Of ga tegen een boom zitten midden in het bos en ervaar je omgeving eens op een andere manier.

De foto’s zijn prachtig en laten de lezer anders naar de natuur kijken. De betoverende paddenstoel zou je zachtjes willen aanraken. De tekst brengt de natuur heel dichtbij. Het boekje is ook heel geschikt om tijdens een wandeling voor te lezen aan blinden of slechtzienden.

“Het is zo stil dat je bijna niet durft te lopen…
Bijna niet durft te ademen….
Maar je doet het wel… heel voorzichtig.
Je wilt wel op je tenen lopen en ineens besluit je
Om je schoenen uit te trekken en
Op je blote voeten verder te lopen…
Iiiiiiiiiieeeeeeeeeeeekkkk,”

Marlies Bouten is natuurfotografe en coördinator van de vlinderwerkgroep IVN Eemland. In haar debuut ‘De Droomwandeling’ neemt Marlies in gedachten haar bedlegerige vriendin mee tijdens een wandeling in het bos en vertelt haar alles wat ze ziet, ruikt en voelt. Tijdens de droomwandeling neemt ze de lezer bij de hand, mee naar buiten om de natuur met alle zintuigen te beleven. Een aanrader voor iedereen die van natuur houdt en een prachtige natuurbeleving op papier om cadeau te geven.

De Droomwandeling is een fotoverhalenboek geschreven door Marlies Bouten en kost €13.50. Het ISBN nummer is 978 90 489 0025 1 Uitgever Shaker Media. Meer informatie vind je op http://www.efraadesign.nl/. De bijbehorende cd met ingesproken teksten verschijnt medio juli. Vrijdag 26 juni van 19:30 tot 20:30 is iedereen welkom voor de boekpresentatie bij Boekhandel Van de Ven,

Jolanda Pikkaart

Verschenen in Natuurkind weblog over natuurlijke leefstijl en leefomgeving.

©Jolanda Pikkaart.